Προτάσεις-Πλαίσιο για την Εκκοσμίκευση της Παιδείας τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα.

Δείτε την πρόταση

Συντάκτης: Ένωση Αθέων

Περίληψη: Η αποστολή του σύγχρονου σχολείου θα πρέπει να είναι η μετάδοση της πραγματικής γνώσης και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης καθώς και ικανοτήτων χρήσιμων στην πραγματική ζωή. Με το σκεπτικό αυτό, παρατίθενται προτάσεις που αφορούν την εκκοσμίκευση της Παιδείας. Προτάσεις σχετικές με τη θρησκευτική ελευθερία και πλήρως εναρμονισμένες με τις χάρτες των Δικαιωμάτων του Παιδιού και των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Προτάσεις μακριά από απαρχαιωμένες και απολυταρχικές νοοτροπίες, όπως ο προσηλυτισμός, η κρατική παρακολούθηση και καταγραφή των θρησκευτικών πεποιθήσεων των μαθητών, καθώς και η επιβολή του δογματισμού με τη στέρηση στην πράξη του δικαιώματος απαλλαγής από μαθήματα κατήχησης. Η εκκοσμίκευση της Παιδείας θα πρέπει φυσικά να εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια ευρύτερου εκσυγχρονισμού και εκκοσμίκευσης της Πολιτείας εν συνόλω, η οποία για να επιτευχθεί απαιτούνται παράλληλα συνταγματικές και άλλες μεταβολές που η Ένωση Αθέων έχει ήδη προτείνει. Στο πλαίσιο αυτό, η γενική κατεύθυνση των προτάσεων στοχεύει στην πραγματική και ουσιαστική εκκοσμίκευση της εκπαίδευσης, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τόσο στο μάθημα των θρησκευτικών καθεαυτό, όσο και στη γενικότερη επιρροή της επικρατούσας στη χώρα μας θρησκείας σε πολλά άλλα μαθήματα αλλά και παρακλάδια και τομείς της καθημερινότητας των μαθητών, επιδιώκοντας την επισήμανση των ανισοτήτων και περιθωριοποιήσεων που η τελευταία επιφέρει, παραβιάζοντας κατά περίπτωση θεμελιώδη δικαιώματα μαθητών και γονέων.

Abstract: The mission of modern school should be the transmission of genuine knowledge and the development of critical thinking as well as of skills that are useful in real life. By this reasoning, proposals regarding the secularization of Education are submitted. Proposals relating to religious freedom, fully aligned with the Convention of Children’s Rights and The Universal Declaration of Human Rights. Proposals far from antiquated and authoritarian attitudes, as proselytism, State monitoring and recording of students’ religious beliefs, and the imposition of dogmatism with deprivation in practice of the right to exemption from indoctrination courses. Secularization of Education should of course be part of an overall effort for broader modernization and secularization of the State as a whole, for which to be achieved, necessary constitutional and other changes are demanded, such as the Atheist Union of Greece has already proposed. In this context, the general direction of the proposals aims at real and substantial secularization of education, focusing both on the religious course itself, as well as on the overall influence of our country’s prevailing religion in many other courses and areas of the everyday life of students, seeking to point out the inequalities and marginalization that the latter incurs, also violating in cases, students’ and parents’ fundamental rights.

Ένα σχόλιο στο Προτάσεις-Πλαίσιο για την Εκκοσμίκευση της Παιδείας τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα.

  1. Το σχολείο υπάρχει για τους μαθητές. Είναι προς το συμφέρον του μαθητή να έχει τη δυνατότητα να μορφωθεί μακριά από θρησκευτική ή ιδεολογική κατήχηση, ώσπου να ενηλικιωθεί και να μπορεί να τις αντιμετωπίσει με κριτική σκέψη.
    Γι’ αυτό τα θρησκευτικά δεν πρέπει να υπάρχουν στο σχολείο, ακόμα κι αν είναι επιθυμία της πλειοψηφίας των γονιών. Κάθε γονιός, εξάλλου, έχει την επιλογή να στείλει το παιδί του για κατήχηση σε κατηχητικό σχολείο, σε εκκλησίες κλπ. Όμως, το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί και πάλι ως παράθυρο ελευθερίας για τα παιδιά που δε χαίρονται με την επιλογή των γονιών τους. Σε κάθε περίπτωση, το κράτος δεν επιτρέπεται να δίνει κύρος σε καμιά θρησκεία διδάσκοντάς την στα σχολεία του.

Αφήστε μια απάντηση